جذب دانشجو در دانشکده علوم قرآنی شیراز
  • 1403/04/13 - 10:09
  • - تعداد بازدید: 596
  • - تعداد بازدیدکننده: 553
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • /appsettingFree

جذب دانشجو در دانشکده علوم قرآنی شیراز

 
دانشکده علوم قرآنی شیراز  برای سال تحصیلی 1403-1404 ،  
در رشته علوم قرآن و حدیث  در مقطع کارشناسی  از  طریق کنکور سراسری
  از میان برادران و خواهران ، دانشجو می پذیرد.

 

معرفی دانشکده علوم قرآنی شیراز

دانشکده علوم  قرآنی شیراز از سال 1373 راه اندازی شده و تاکنون به تربیت نیروی­های متعهد و متخصص در رشته علوم قرآنی اشتغال دارد. این دانشکده یکی از دانشکده­های برتر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه است و از مقررات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیروی می‌کند. پذیرش دانشجو به طور متمرکز از طریق کنکور سراسری صورت می‌پذیرد و به دانش‌آموختگان دانشکده مدرک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می‌گردد.  دفتر مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در قم قرار دارد و اداره مستقیم دانشکده‌ها را از طرف سازمان بر عهده دارد.

ساختمان فعلی دانشکده

          این دانشکده در یکی از بهـترین نقــاط شهر شیــراز بلوار شهید مطهری (زرگری) در  باغ موقوفه ده هکتاری اصیل آباد قرار گرفته و وسعت زمین آن سه هکتار از باغ است

فضای آموزشی

کلاس های آموزشی در سه طبقه و سه فاز که شامل 60 کلاس و با کنجایش بیش از 2000 دانشجو  برخوردارمی­باشد.برخی از کلاسها به صورت صمعی و بصری برای استفاده بهتر اساتید و دانشجویان مهیا شده است.

کتابخانه تخصصی علوم و معارف قرآن

کتابخانه­ دانشکده مشتمل بر بیش از 120000 هزار جلد  و 70000 عنوان کتاب تخصصی در دو طبقه دایر است که نیازهای پژوهشی دانشجویان را تأمین می­کند. این کتابخانه بزرگ­ترین کتابخانه تخصصی جنوب کشور است.

مرکز خدمات کامپیوتری

دانشکده شامل دو سایت کامپیوتری مجزا برای خواهران و برادران با ظرفیت 30 سیستم، تکمیل شده است.

سالن کنفرانس

سالن کنفرانس دانشکده به ظرفیت 150 نفر برای برگزاری مراسمات، همایش­ها، برنامه­های پژوهشی و دیگر برنامه­ها به صورت سمعی و بصری  فعال است.

خوابگاه خواهران و برادران

خوابگاه خواهران و برادران به صورت کاملا مجزا با گنجایش حدود 250 نفر در طبقه سوم فاز اول، دوم و سوم دانشکده، واقع شده است. خوابگاه فاز سوم به شکل سوئیت دو اتاقه به تعداد 10 واحد ساخته شده است.

فضای سبز دانشکده

فضای سبز دانشکده به عنوان یکی از زیباترین فضاهای سبز در میان دانشکده های علوم قرآنی شناخته شده است. کاشت درختان گل و نهال و بوته در دانشکده، زیبایی فضای سبز را دو چندان کرده است.

مقبره دو شهید گمنام

با عنایت به خاکسپاری دو شهید گمنام دانشکده از فضای معنوی خاصتری برخوردار شده است. که مراسمات  جشن و عزاداریهای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، ماه مبارک رمضان و شبهای قدر، دعای روز عرفه ، عزاداری­های اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم و صفر و دیگر مراسمات مذهبی در کنار قبور مطهر این دو شهید با حضور حداکثری عموم مردم برگزار می­گردد.

باشگاه ورزشی

هم اکنون این باشگاه از سالن ورزشی وسیعی  با خدمات ورزشی رزمی و بدنسازی با تجهیزات مدرن ورزشی  مهیا شده است که به عنوان یکی از باشگاه­های امن و سالم ورزشی در شهر شیراز شناخته می­شود و  افزون بر خدمت رسانی به دانشجویان، به عموم مردم شیراز نیز ارائه خدمت دارد.

 سالن غدیر

دانشکده دارای سالن همایشی  به ظرفیت 300 نفر برای برگزاری مراسمات و همایش­های مختلف می­باشد.

نمازخانه دانشکده

سالن تحتانی فاز سوم، فضائی به وسعت 700 متر و گنجایش 1000  نفر به عنوان نمازخانه قرار دارد. این مکان هم اکنون محلی برای برگزاری نماز جماعت و مراسمات مذهبی برای دانشجویان و عموم مردم شیراز است.

نمایشگاه دائمی کتاب قرآن و عترت

  در فاز 2 طبقه همکف، نمایشگاه اختصاصی و دائمی قرآن و عترت قرار گرفته است، که در طول سال به دانشجویان و عموم مردم شیراز و استان فارس خدمت رسانی می­کند.

آشپزخانه و سالن غذا خوری

آشپزخانه دانشکده در طبقه تحتانی، با تجهیزات کامل، ظرفیت پخت غذا برای 4000 نفر را دارد. دو سالن غذاخوری مجزا نیز برای خواهران و برادران به گنجایش 300 نفر همجوار با آشپزخانه قرار دارد که مورد استفاده دانشجویان است.

رشته ها و مقاطع

دانشکده علوم قرآنی شیراز در حال حاضر در مقطع کارشناسی، در رشته علوم قرآن و حدیث وفقه و مبانی حقوق اسلامی و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآنی با سه گرایش اعجاز، ادبی و مستشرقان و از طریق آزمون اختصاصی طلاب، دانشجو می پذیرد.

ظرفیت‌ها

دانشکده‌‌های علوم قرآنی دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی است. افزون بر آن دانشکده‌‌ علوم قرآنی شیراز به جهت برخورداری از زمینه‌های متعدد زیر از سایر دانشکده‌ها ممتاز است:

  1. -   امکان راه‌اندازی تمام رشته‌های مصوب دوره کارشناسی
  2. -   فراهم بودن تمام زمینه‌های تأسیس کتابخانه وسیع تخصصی قرآن در فارس و جنوب ایران 
  3. -   زمینه تبادل علمی و فرهنگی با کشورهای مسلمان و غیر مسلمان، به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تأثیرگذاری فرهنگی در این کشورها.
  4. -   امکان ارائه خدمات قرآنی در مقیاس وسیع به مردم فارس و شیراز و  مبادرت به تربیت مربیان شایسته قرآنی
  5. -   اشتغال بیش از 70 درصد دانش­آموختگان در مراکز و نهادهای دولتی
  6. -   بهره­مندی از اساتید مجرب استان فارس
  7. -   فضای معنوی و فرهنگی ویژه
  8. -   مرجع معتبر نهادهای انقلابی برای جذب نیروی انسانی
  9. -   دارای رتبه های برتر المپیاد کشوری و کنکور سراسری

 

 تاسیس مدرسه بهار نور معرفت

دانشکده علوم قرآنی شیراز با تلاش فراوان  از ابتدای سال تحصیلی 1403-1402 اقدام به تأسیس مدرسه بهار نور معرفت نموده است.

این مدرسه از پیش دبستانی تا پایه ششم دوره ابتدایی را پوشش داده و با 220 دانش آموز شروع به کار نموده است.

و نیز مدرسه اقدام به ثبت نام دانش آموز دوره اول متوسطه در سال جاری مهر 1403 نموده است.

 

 
 
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 1056
کلمات کلیدی
مدیر سایت شیراز
خبرنگار

مدیر سایت شیراز